Quantcast

[ElmaKurdu 43489] Suya dusen iphone 4s

Ferit Bayram

Selam arkadaslar,

10 gun once aldigim iphone 4s i, 10 gun icinde ikinci kere suya dusurdum. Ikincisinde bi sure de kaldi suyun icinde. Su an tum fonksiyonlar calisiyor, sadece telefon bir turlu kapanmiyor. Daha dogrusu kapatiyorum, ama iki saniye sonra kendiliginden aciliyor. Bu sorunu bi ucak yolculugu yapana kadar farketmemistim, cunku telefonu normalde hic kapatmam.

Bununla ilgili tecrubesi olan var mi?

Ferit

SSS: http://elmakurdu.org.tr/sik-sorulan-sorular/
Kurallar: http://elmakurdu.org.tr/kurallar/

[ElmaKurdu 43490] Re: Suya dusen iphone 4s

ali yasar
içinde su kaldigi icin kisa devre yapiyor. icini acip ya da actirip kurutman ve oksitlenmeyi de temizlemen gerekiyor.

a.y. (mobile)

On 25 Eyl 2012, at 13:14, Ferit Bayram <[hidden email]> wrote:

> [...]
>
> 10 gun once aldigim iphone 4s i, 10 gun icinde ikinci kere suya dusurdum. Ikincisinde bi sure de kaldi suyun icinde. Su an tum fonksiyonlar calisiyor, sadece telefon bir turlu kapanmiyor. Daha dogrusu kapatiyorum, ama iki saniye sonra kendiliginden aciliyor. Bu sorunu bi ucak yolculugu yapana kadar farketmemistim, cunku telefonu normalde hic kapatmam.

[ElmaKurdu 43491] Re: Suya dusen iphone 4s

ebru tiryaki-2
açıp kurutmak yerine pirinç dolu bardagin içinde bekletmek gerekiyor

2012/9/25 Ali Yasar <[hidden email]>
> [...]

> 10 gun once aldigim iphone 4s i, 10 gun icinde ikinci kere suya dusurdum. Ikincisinde bi sure de kaldi suyun icinde. Su an tum fonksiyonlar calisiyor, sadece telefon bir turlu kapanmiyor. Daha dogrusu kapatiyorum, ama iki saniye sonra kendiliginden aciliyor. Bu sorunu bi ucak yolculugu yapana kadar farketmemistim, cunku telefonu normalde hic kapatmam.

[ElmaKurdu 43492] Re: Suya dusen iphone 4s

Cem YENER
http://www.elmasuyu.net/pirincin-iphonea-faydasi.html
Daha önceden böyle bir yazı girmiştim... Belki işinize yarar...

Cem YENER
ElmaSuyu.Net Yöneticisi
@jamwinner / @elmasuyunet

On Sep 25, 2012, at 6:28 PM, ebru tiryaki wrote:

> [...]

> 10 gun once aldigim iphone 4s i, 10 gun icinde ikinci kere suya dusurdum. Ikincisinde bi sure de kaldi suyun icinde. Su an tum fonksiyonlar calisiyor, sadece telefon bir turlu kapanmiyor. Daha dogrusu kapatiyorum, ama iki saniye sonra kendiliginden aciliyor. Bu sorunu bi ucak yolculugu yapana kadar farketmemistim, cunku telefonu normalde hic kapatmam.

[ElmaKurdu 43493] Re: Suya dusen iphone 4s

ali yasar
telefon surekli acik kaldigi icin sudan zarar goruyor. en kisa zamanda acilip pilinin sokulmesi ve telefonun kapatilmasi gerekiyor. sonrasinda pirince yatirirsiniz.

a.y. (mobile)

On 25 Eyl 2012, at 18:33, Cem YENER <[hidden email]> wrote:

> [...]

> 10 gun once aldigim iphone 4s i, 10 gun icinde ikinci kere suya dusurdum. Ikincisinde bi sure de kaldi suyun icinde. Su an tum fonksiyonlar calisiyor, sadece telefon bir turlu kapanmiyor. Daha dogrusu kapatiyorum, ama iki saniye sonra kendiliginden aciliyor. Bu sorunu bi ucak yolculugu yapana kadar farketmemistim, cunku telefonu normalde hic kapatmam.

[ElmaKurdu 43494] Re: Suya dusen iphone 4s

Ferit Bayram
bu olay bi 5-6 gun once olmustu, su an telefon tamamen duzeldi, su an
amerikadayim, sizce biseyler yaptirmam gerekir mi

25 Eylül 2012 10:55 tarihinde Ali Yasar <[hidden email]> yazdı:

> [...]
>

> On Sep 25, 2012, at 6:28 PM, ebru tiryaki wrote:
>
> açıp kurutmak yerine pirinç dolu bardagin içinde bekletmek gerekiyor

[ElmaKurdu 43495] Re: Suya dusen iphone 4s

Dr ⁓
Eğer tamamen düzeldi ise bir mucizeye tanık oluyoruz demektir !!... Bence daha fazla bu konuda konuşup da nazar değdirmeyin derim...
Bugüne kadar saliseler içinde ve azıcık bir sıvıyla dahi temas edip de kendi kendine çalışan ve hatta bir daha çalışan bir iphone'a ilk defa rastlıyor, duyuyorum...
Geçmiş olsun...

Dr ⁓

On 25 Eyl 2012, at 23:35, Ferit Bayram <[hidden email]> wrote:

> [...]

> On Sep 25, 2012, at 6:28 PM, ebru tiryaki wrote:
>
> açıp kurutmak yerine pirinç dolu bardagin içinde bekletmek gerekiyor

[ElmaKurdu 43496] Re: Suya dusen iphone 4s

Y. Vedat YILMAZ
Membasina gitmisken en tazesinden bi iPhone 5 alin,
oteki de yedek dursun hocam :)

--
Y. Vedat YILMAZ
 Grafiker-Kaligraf

SSS: http://elmakurdu.org.tr/sik-sorulan-sorular/
Kurallar: http://elmakurdu.org.tr/kurallar/

[ElmaKurdu 43497] Re: Suya dusen iphone 4s

Ferit Bayram
bu bildiginiz direk suyun icine tamamiyle gomuldu, 3-5 saniyede kaldi,
ondan sonra cikardim, daha once de bi sabah erimis mcdonalds
bardaginin icinden sizan kolaya maruz kalmisti.

telefonu turkcell den alirken on ve arka yuzune bi seffaf koruma
yaptirmistim, onun faydasi olmus olabilir mi diye dusunuyorum, ama onu
cizilmelere karsi yapmislardi, su gecirmez dememislerdi

malesef iphone5 icin butcem yok :( time capsule ve apple tv daha
oncelikli ihtiyaclarim

25 Eylül 2012 16:07 tarihinde Y. Vedat YILMAZ <[hidden email]> yazdı:

> Membasina gitmisken en tazesinden bi iPhone 5 alin,
> [...]

[ElmaKurdu 43518] Re: Suya dusen iphone 4s

Ferit Bayram
durum şuymuş arkadaşlar,

bugün burdaki bir apple store'a gittim ve durumu anlattım. bana
"genius desk" için 1 saat sonrasına randevu verdiler. randevu saatimde
gittim ve ordan bir görevli benimle ilgilendi. telefonu aldı ve 6
dakika içinde geri geleceğini söyledi. 6 dakika içinde telefonla geri
geldi ve durumu şöyle özetledi;

telefonunuzun özellikle dock girişi ve kulaklık girişi ciddi hasar
görmüş, bu hasarı geri döndürmenin yolu malesef yok, telefonunuzun tüm
özellikleri şu an için çalışıyor, ama yakın zamanda bununla ilgili
sorun çıkarabilir, belki de hiç çıkarmayabilir. ilerleyen korozyona
bağlı hasar, ilerleyen zamanlarda artabilir, belki hiç böyle bir sorun
da olmayabilir.

sonra telefonun seri numarasını girerek, telefonun bilgilerine ulaştı,
telefon avrupadan alındığı için burada telefonunuzu değiştirme
şansımız yok, ama burdan alınmış olsaydı 199dolara değişimini
yapabilirdik dedi. tavsiyeniz nedir diye sorduğumda, yerinizde olsam
bu şekilde kullanmaya devam ederdim dedi. iphone5 i sordum, ülkenin
herhangi bir yerinde kontratsız satışın henüz başlamadığını söyledi.

bütün dünyada böyle mi bilmiyorum, ama burda apple store'da işler çok
güzel ilerliyor. kapıdan giriyorsunuz, biri sizi karşılaşıyor, ürün
sorarsanız ürünü anlatıyor, direk sipariş vericekseniz ürünlerin
yanına götürüyor, istediğiniz ürünleri söylüyorsunuz, hemen getiriyor,
iphone'da seri numarasını okuyan bir parça var, ona okutuyor, sonra
kredi kartını okutuyor, siz imzanızı telefonun üzerinde atıyorsunuz,
mail adresinizi yazıyorsunuz, hepsi bu. 30 saniyede tüm işlem bitiyor.
upuzun kağıtlar, uzayıp giden sıralar, hiç bir şey yok, herşey çok
pratik

durum böyle imiş,

ferit

25 Eylül 2012 18:26 tarihinde Ferit Bayram <[hidden email]> yazdı:

> [...]
> cizilmelere karsi yapmislardi, su gecirmez dememislerdi
>
> malesef iphone5 icin butcem yok :( time capsule ve apple tv daha

[ElmaKurdu 43524] Re: Suya dusen iphone 4s

Dr ⁓
Her Amerika'ya gidişimde Apple Storelarda benzer ilgi bilgi anlayış ve tecrübeyi yaşadığım için anlattıklarınızdan sonra birkez daha ağlamak istiyorum derler ya hani... İste öyle vallahi...

Apple tadı oralarda daha bir başka. Ben bizim burada ana çatı teknolojik olarak kurgulansa bile egitimli ve profesyonel insan kaynağını ve de hizmet verme profilini aynı kalitede tesis edebilecegimize inanmıyorum.

Avrupa storelarini da biliyorum. Onlar bile amerikadakiler gibi degilken bizim oyle bir yapiya uzaktan kiyisindan sadece benzesmenin ötesine gecebilecegimizi de düşünmüyorum.

Yıllardır fanatik bir Apple kullanıcısı olarak bu tecrübenize birkez daha imrenerek fakat yıllar icinde Apple ile ülkemizde olan mevcut gelişmelere de sukrederek yasamaya devam edeceğimizi tahmin ediyorum.

Bakalım belki de yeni genel müdür hanımefendi yeni bir Apple Türkiye vizyonu açıklar da bizi şaşırtır.

Küresel entegrasyonumuz maalesef es zamanlilik ve hizmet kalite unsuru basta olmak üzere çok zayıf.

Dr.

Sent from my iPhone