Quantcast

[Elmakurdu 30777] klavye turkce karakter sorunu

[Elmakurdu 30777] klavye turkce karakter sorunu

Selin-4
sag ust kosedeki carbon- tr ikonu yok oldu ne yapmam gerekli
harflerim çalismiyor

[Elmakurdu 30778] Re: klavye turkce karakter sorunu

Hilmi SAHIN
Ekranın sol üst köşesinden System Preferences>International>Input Menu sekmesinden

--
                ◤◤◤◤◤◤◥◥◥◥◥◥
                        fotograf sanatçısı
                ◣◣◣◣◣◣◢◢◢◢◢◢
http://img257.imageshack.us/img257/2728/studyoahincolor.jpg

[Elmakurdu 30780] Re: klavye turkce karakter sorunu

Hidir
Günaydınlar system preferences te international
Da kontrol edebilirsiniz turkish carbon seçilimi ona bakabilirseniz seçili
değilse seçmeniz gererk tabi klavyeniz F Mi Q mu ona göre seçmeniz gerek
kolay gelsin

On 2/22/10 1:02 AM, "Selin" <[hidden email]> wrote:

> sag ust kosedeki carbon- tr ikonu yok oldu ne yapmam gerekli
> harflerim çalismiyor

[Elmakurdu 30781] Re: klavye turkce karakter sorunu

G O-2
Merhaba,

Anlattiginiz yöntem Snow Leopard için geçerli mi?

-GO

__________________________
http://maclord.ozarweb.com

On 22/02/2010, at 09:12, Hidir wrote:

> [...]
> değilse seçmeniz gererk tabi klavyeniz F Mi Q mu ona göre seçmeniz gerek

[Elmakurdu 30782] Re: klavye turkce karakter sorunu

erase34@gmail.com
Sadece orijinal ASCII tabloyu kullanan dillere ait carbon betikler
sisteme entegre gelir.
Türkçe (ve diğer modified Roman diller) için Carbon betikler
yerelleştirme paketleriyle sisteme sonradan eklenir.
MacOS 10.4.x nam-ı diğer Tiger sisteme kadar Turkçe için TUsupport.pkg
adını taşıyan ayrı bir paket hazırlanmıştır.

Apple'ın, Leopard sistemden itibaren Türkçe (ve Türkçe gibi orijinal
ASCII tabloyu değiştirerek kullanan diğer dillerin) sadece Unicode
olarak destekleneceğini duyurdu ve Leopard sistemden itibaren Carbon
betikleri sisteme ekleyecek bir paket hazırlanmadı. Quark'ın alt
sürümleri ve Freehand gibi eski programlara bağımlı kullanıcılar,
önerilmese de son olarak Tiger sistem için hazırlanmış olan TUsupport
paketlerini Leopard sistemlerine yamamak yoluna gittiler. Ancak Snow
Leopard ile bu carbon betikler işlevselliğini tamamen yitirdi diye
biliyorum.

Snow Leopard üzerindeki Türkçe unicode betiklerin; Freehand gibi
carbon uygulamalarda türkçe karakterlerin (ASCII tabloya göre düzgün
yerleştirilmiş olması kaydıyla) sorunsuz kullanılabildiği kulağıma
çalınmıştı. Ancak kullandığım G5 Quad, PowerPC işlemcili bir Mac
olduğu için Snow Leopard ile ilgili bu bilgiyi test/teyid etme şansım
yok.

Ercan Eras

On 22.Şub.2010, at 10:35, G O wrote:

> Merhaba,
> Anlattiginiz yöntem Snow Leopard için geçerli mi?

[Elmakurdu 30791] Re: klavye turkce karakter sorunu

Hidir
Evet

On 2/22/10 10:35 AM, "G O" <[hidden email]> wrote:

> Merhaba,
>
> Anlattiginiz yöntem Snow Leopard için geçerli mi?
>
> -GO
>
> __________________________
> http://maclord.ozarweb.com

[Elmakurdu 30799] Re: klavye turkce karakter sorunu

umaxmac
istesen de test edemiyorsun cunk 10.6.2 de freehand mx ve mxa native olarak çalismiyor. 10.6.1 de sorun yoktu. Yani puff carbon uygulamalara yavas yavas natta ve hatta  bir an once terkedin. :)

Mehmet Tozlutepe

On 22.Şub.2010, at 11:07, ErasE34 wrote:

> [...]
>
> Snow Leopard üzerindeki Türkçe unicode betiklerin; Freehand gibi carbon uygulamalarda türkçe karakterlerin (ASCII tabloya göre düzgün yerleştirilmiş olması kaydıyla) sorunsuz kullanılabildiği kulağıma çalınmıştı. Ancak kullandığım G5 Quad, PowerPC işlemcili bir Mac olduğu için Snow Leopard ile ilgili bu bilgiyi test/teyid etme şansım yok.

[Elmakurdu 30800] Re: klavye turkce karakter sorunu

Y. Vedat YILMAZ
gel de terket... ;-)
FreeHand vs Illustrator
http://www.youtube.com/watch?v=2qZgT3fnwOU&feature=related

Vedat Yılmaz

22 Şubat 2010 21:43 tarihinde Mehmet Tozlutepe <[hidden email]> yazdı:
> [...]

> Snow Leopard üzerindeki Türkçe unicode betiklerin; Freehand gibi carbon uygulamalarda türkçe karakterlerin (ASCII tabloya göre düzgün yerleştirilmiş olması kaydıyla) sorunsuz kullanılabildiği kulağıma çalınmıştı. Ancak kullandığım G5 Quad, PowerPC işlemcili bir Mac olduğu için Snow Leopard ile ilgili bu bilgiyi test/teyid etme şansım yok.

[Elmakurdu 30810] Re: klavye turkce karakter sorunu

selcuk acar
Vedat abi,

sen oyle diyorsun da bi de su var.
64 sayfalik bir katalogun bittiginde baskiya hazirlanmasini istediler calistigim ajansta
FH de hazirlayan arkadas sabah 9:00 da basladi convert - CMYK - TIFF v.b. islerle ugrasmaya
aksam saat 16:00 gibi CD'ye yazmaya basladi.

ben ayni niteliklerdeki isi 90 saniyede PDF olarak baskiya gonderebiliyordum o zaman...

tasarim esnasinda acilan fark PRESS PDF esnasinda fazlasiyla kapandigi gibi ipi gogusleyen illustrator oluyordu :)

ps: her kes sevdigi programi kullansin o ayri :)

selċuk
---------------------------------------
stock illustrations - KADIKOY
---------------------------------------

On Feb 23, 2010, at 2:12 AM, Y. Vedat YILMAZ wrote:

> [...]

> Snow Leopard üzerindeki Türkçe unicode betiklerin; Freehand gibi carbon uygulamalarda türkçe karakterlerin (ASCII tabloya göre düzgün yerleştirilmiş olması kaydıyla) sorunsuz kullanılabildiği kulağıma çalınmıştı. Ancak kullandığım G5 Quad, PowerPC işlemcili bir Mac olduğu için Snow Leopard ile ilgili bu bilgiyi test/teyid etme şansım yok.

[Elmakurdu 30812] Re: klavye turkce karakter sorunu

Y. Vedat YILMAZ
O arkadasinin bilgi eksikliginden Selcuk kardes...
100 sayfalik high res bir kitapcigin convert edilmeden PDF yapilmasi icin bana en fazla 5 dk gerekiyor. (seninle kalan 4 dk da sohbet ederiz istersen)
Zaten convert etmek de neyin nesi ki?
Bir katalogu convert etmek büyük bir bilgi eksikligi zaten!!

Ama videodaki FH ustunluklerini yeni versionda giderirse kesin gecicem AI kullanmaya...

ps: zaten yavas yavas basladim ama acil islerde kopmak zor oluyor FH'den.

--
Y. Vedat YILMAZ
Grafiker-Kaligraf

2010/2/23 Selċuk Λcar <[hidden email]>
> [...]

> Snow Leopard üzerindeki Türkçe unicode betiklerin; Freehand gibi carbon uygulamalarda türkçe karakterlerin (ASCII tabloya göre düzgün yerleştirilmiş olması kaydıyla) sorunsuz kullanılabildiği kulağıma çalınmıştı. Ancak kullandığım G5 Quad, PowerPC işlemcili bir Mac olduğu için Snow Leopard ile ilgili bu bilgiyi test/teyid etme şansım yok.

[Elmakurdu 30814] Re: klavye turkce karakter sorunu

Hüseyin Usta
Video'da FH üstünlüğü mü var ?

Hazılayan kişinin Ai kullanmayı bilmediği yaptığı örneklerden gayet belli :-)

On 23.Şub.2010, at 11:16, Y. Vedat YILMAZ wrote:

> [...]

> Snow Leopard üzerindeki Türkçe unicode betiklerin; Freehand gibi carbon uygulamalarda türkçe karakterlerin (ASCII tabloya göre düzgün yerleştirilmiş olması kaydıyla) sorunsuz kullanılabildiği kulağıma çalınmıştı. Ancak kullandığım G5 Quad, PowerPC işlemcili bir Mac olduğu için Snow Leopard ile ilgili bu bilgiyi test/teyid etme şansım yok.

[Elmakurdu 30815] Re: klavye turkce karakter sorunu

Kamil Ali Savaş
Herkese iyi günler,
Lütfen tartışılan konu başlığını değiştiriyorum şeklinde algılamayın, araya girip sormak
istedim sadece;
"Metni yazdım gönderme yapacağım, alıcının baş harfine basınca hafızadan daha önce kaydettiğim
adres otomatik olarak KİME kısmına geliyor.
Ancak o gelen adresi daha önce yanlış yazmışım.
Şimdi o yanlış adresi hepten yok etmek istiyorum, ne yapayım?
Teşekkürler.
Kamil Ali Savaş

Kâmil Ali SAVAŞ

[Elmakurdu 30817] Re: klavye turkce karakter sorunu

selcuk acar
evet FH ustunlugu var hemde Mac OS X ile Win 3.1 arasindaki fark gibi
gosterilmis :)

selċuk
---------------------------------------
http://store.symbol.cx

On Feb 23, 2010, at 11:24 AM, Hüseyin Usta wrote:

> Video'da FH üstünlüğü mü var ?
>
> Hazılayan kişinin Ai kullanmayı bilmediği yaptığı örneklerden
> gayet belli :-)

[Elmakurdu 30821] Re: klavye turkce karakter sorunu

Devrim Gümüş
Hüseyin birazdan web sitesindeki forum bölümünde "ai fh'i döver ve fh ai'ı döver" konulu iki başlık açacak. Orada rahatlıkla fh ai karşılaştırması yapabilirsiniz.

Hatta ben de Hüseyin'e özel bir istek yapmak istiyorum.  "okullu mu alaylı mı, grafiker mi tasarımcı grafiker mi?" konulu iki başlık daha açarsan harika olur, atış serbest olur. Evet gayet ciddiyim ;)

Klavye türkçe karakter sorunu mu diyorduk?

Kolay gelsin,
Devrim

On 23.Şub.2010, at 11:24, Hüseyin Usta wrote:

> [...]

> Snow Leopard üzerindeki Türkçe unicode betiklerin; Freehand gibi carbon uygulamalarda türkçe karakterlerin (ASCII tabloya göre düzgün yerleştirilmiş olması kaydıyla) sorunsuz kullanılabildiği kulağıma çalınmıştı. Ancak kullandığım G5 Quad, PowerPC işlemcili bir Mac olduğu için Snow Leopard ile ilgili bu bilgiyi test/teyid etme şansım yok.

[Elmakurdu 30822] Tartışmaya Davet

Hüseyin Usta
ElmaKurdu listesinde sürekli tartışılan bazı başlıklar hakkında forum üzerinden
tartışmaya, düşüncelerimizi dile getirmeye ne dersiniz?

http://elmakurdu.org.tr/forum/grafik/freehand-mi-illustrator-mu/

http://elmakurdu.org.tr/forum/grafik/okullu-mu-alayli-mi/

http://elmakurdu.org.tr/forum/grafik/grafiker-mi-grafik-tasarimci-mi/

HuSta